1. Door je tanden mooi schoon te houden blijven ze in een goede conditie. Tanden worden aangetast door bacteriën. Tanden poetsen is niet alleen voor een frisse smaak. Door zorgvuldig schoon te maken verwijder je bacterien die de tanden en het tandvlees aantasten. Door één keer in 24 uur goed schoon te maken krijgen de bacterien geen kans om schadelijk te worden. Zo houd je voor de rest van je leven mooie sterke tanden.
  2. Laat geen vullingen maken die te zwak zijn om de kauwkrachten te weerstaan. Kies voor sterke porseleinen inlays, het is duurder maar wel veel beter voor je gebit!!!
  3. Een goede tandarts werkt met de beste materialen en een microscoop.
  4. Door gezond te eten blijven je tanden sterk, zorg voor voldoende mineralen in je voedsel.
  5. Drugs en alcohol verzwakken je lichaam en dus ook je tanden, gebruik ze niet.
  6. Vitaminen en mineralen zitten in gezonde voeding, maar supplementen kunnen ook goed helpen deze aan te vullen.
  7. Neem Cal-Mag -een formule die zorgt voor voldoende kalk in je lichaam en een balans in de cellen- zodat vitaminen goed opgenomen kunnen worden.
  8. Een goede mondhygienist is je beste vriend. Ga er twee keer per jaar naar toe, als je graag mooie sterke tanden wilt houden;-)!
  9. Denk erom dat een tandarts ook maar een mens is, hij is gevoelig voor motivatie en interesse. Als het jou niets uitmaakt hoe je gebit eruit ziet, zal het hem ook minder kunnen schelen.

Family-Brushing

Hans Beekmans.jpg