Hoe kunnen we u van dienst zijn?

Wilt u iets bespreken? Neem vrijblijvend contact op met onze receptioniste. Zij kan u telefonisch of via een afspraak in contact brengen met een van de tandartsen of mondhygiënistes.

Willemien

Telefoon: 035-5382166
Receptie beschikbaar van: 9.00 tot 17.00 uur

Beekmans Tandartsenpraktijk

Pijn en Noodgevallen

Uitgeslagen tand (sport, ongeval)
Afgebroken tand (sport, ongeval)
Nabloeding (na het trekken van een tand of kies, of na een chirurgische ingreep)

U dient direct de tandarts of kaakchirurg te bellen. Zorg ervoor dat u zo snel mogelijk (binnen een half uur) bij de tandarts of kaakchirurg bent.
Na praktijkuren kunt u altijd het tandartsbemiddelingsbureau bellen, zij zijn altijd bereikbaar.
Tandartsbemiddelingsbureau: 020-3034500

Let op! Gebruik geen aspirine, chefarine 4, Ascal of een dergelijke (met ascorbinezuur) pijnstiller, want deze veroorzaken nabloedingen.

Neem bij voorkeur een natuurlijke pijnstiller zoals Bluem oral gel. Deze gel is alleen via de praktijk te verkrijgen, de complete productenlijn vind u hier www.bluemcare.com. Andere natuurlijke pijnstillers zijn Kamillosan, zoutwater spoelingen of koude kompressen. In geval van erge pijn kunt u paracetamol of, bij heftigere pijnklachten, ibuprofen gebruiken.

In geval van een losgeslagen tand: stop de tand terug in de mond op de plek waar deze vandaan kwam (maakt niet uit of u deze zelfs omgekeerd terugstopt!) Veeg de tand niet schoon en doe de tand absoluut niet in bleekwater of melk. Het enige acceptabele om de tand schoon te maken is deze af te likken, andere vloeistoffen dan speeksel kunnen het oppervlak van de tand permanent beschadigen.

Bij minder urgente noodgevallen
zoals een dikke wang, dikke kaak of kiespijn belt u zo snel mogelijk de tandarts. Neem indien mogelijk een natuurlijke pijnstiller zoals hierboven omschreven.

Yvonne Bots-Lempers.jpg